Dla przedszkolaka
Treść
Język angielski - Marzena Gajewska
Oddział I ( maluszki): piątek, godz. 10:30-11:00
Oddział II: poniedziałek, godz. 12:00-12:30
czwartek, godz. 10:30 -11:00
Oddział A : środa, godz. 11:00 -11:30
czwartek, godz. 12:30:00 -13:00
Oddział B: poniedziałek, godz. 10:00-10:30
środa, godz. 10:30-11:00
Katecheza - Piotr Zima
Oddział I:
- wtorek, godz. 8:50-9:20
Oddział II:
- wtorek, godz. 9:00-9:30
- środa, godz. 13.15-13.45
Oddział A:
- poniedziałek, godz. 12:30-13:00
- wtorek, godz. 8:00-8:30
Oddział B:
- poniedziałek, godz.10:40-11:10
- środa, godz.12:30-13:00
Zajęcia logopedyczne - Marzena Gajewska.
Zajęcia logopedyczne odbywają się w zespołach 4 osobowych i trwają po pół godziny tygodniowo w każdym
z nich:
- Dzieci z grupy A (w MZS nr 4) 9:30 - 10:00 wtorek oraz godz. 11.30-12:30 - środa,
- Dzieci z grupy B ( w MZS nr 4) godz. 10.30-11:30 - poniedziałek
- Dzieci z grupy I i II w Przedszkolu na ul. Potockiego - poniedziałek 12:30-13:30 oraz czwartek godz.10:00-10.30
Głównym celem zajęć logopedycznych jest kształtowanie i usprawnianie mowy dzieci.
Cele szczegółowe:
- kształtowanie prawidłowych nawyków oddechowych,
- usprawnianie narządów artykulacyjnych,
- stymulowanie opóźnionego rozwoju mowy,
- rozwijanie percepcji słuchowej,
- wzbogacanie zasobu słownictwa,
- wywoływanie prawidłowego brzmienia zaburzonych głosek,
- wyrównywanie szans edukacyjnych dzieci z zaburzeniami mowy,
- budzenie motywacji do ładnego mówienia,
- rozwijanie umiejętności zgodnej współpracy w zespole.
METODY PRACY:
- logopedyczne (charakterystyczne dla postępowania logopedycznego),
- lingwistyczne (kultura żywego słowa, ćwiczenia fonetyczne, dykcyjne),
- pedagogiczne (wszelkie metody stosowane na gruncie terapii pedagogicznej),
- psychologiczne (techniki relaksacyjne, motywowanie, psychodrama).
Zajęcia umuzykalniajace
Zajęcia rytmiczno- umuzykalniające dla dzieci w wieku przedszkolnym mają na celu rozbudzenie wrażliwości muzycznej i estetycznej dzieci, rozwijanie zamiłowania do śpiewu, muzyki, tańca oraz zaspokajanie potrzeby ruchu przez:
- rozwijanie słuchu muzycznego,
- kształcenie poczucia rytmu,
- poprawne śpiewanie piosenek,
- poprawne i estetyczne poruszanie się,
- wspólne muzykowanie,
- rozwijanie wyobraźni i inwencji twórczej.
Różnorodne formy ćwiczeń i zabaw wpływają dodatnio na kształtowanie pozytywnych cech charakteru i przygotowują dzieci do rozpoczęcia nauki w szkole poprzez:
- kształtowanie społecznych postaw i zachowań,
- nabywanie umiejętności kontaktowania się i współdziałania w grupie,
- rozwijanie silnej woli,
- budzenie wiary we własne siły i celowości podejmowanych wysiłków,
- wyrabianie umiejętności skupienia się i koncentracji na wykonywanej czynności,
- kształtowanie umiejętności zauważania innych i poczucia odpowiedzialności,
Formy i rodzaje zajęć muzycznych w przedszkolu:
- śpiew,
- zabawy ruchowe przy muzyce,
- taniec,
- ćwiczenia rytmiczne, agogiczne i wykorzystujące elementy dynamiki,
- gra na instrumentach perkusyjnych.
Gry i zabawy z elementami gimnastyki korekcyjnej.
W dbałości o zdrowy rozwój ruchowy dzieci w naszym przedszkolu prowadzone są gry i zabawy z elementami gimnastyki korekcyjnej. Jak dobrze wiemy wszelkie nawyki kształtują się u dzieci już od najmłodszych lat, dlatego staramy się aby nawyk prawidłowej postawy utrzymywał się u naszych przedszkolaków jak najwcześniej. Dla dzieci najodpowiedniejszą formą ruchu jest zabawa, dlatego też to właśnie poprzez gry i zabawy nasi podopieczni uczą się odruchu prawidłowej postawy.
Podstawowe cele płynące z zastosowania zabaw i gier ruchowych w gimnastyce korekcyjnej:
Cele edukacyjne:
- kształtują odruch prawidłowej postawy ciała w różnych pozycjach wyjściowych,
- wpływają na poszczególne grupy mięśniowe w celu likwidacji dystonii mięśniowej,
- wyrabiają zdolności do długotrwałego utrzymywania skorygowanej postawy,
- sprzyjają odciążeniu kręgosłupa od ucisku osiowego poprzez leżenie, pełzanie, ślizgi na czworakach,
- podnoszą ogólną sprawność i wydolność organizmu,
- utrzymują prawidłową ruchomość kręgosłupa,
- wzmacniają grupy mięśniowe, które w głównej mierze decydują o prawidłowej postawie i wydolności stóp.
Cele wychowawcze:
- uatrakcyjniają zajęcia poprzez wprowadzenie radosnego nastroju i dobrego samopoczucia,
- stwarzają najlepsze warunki do czynnego wypoczynku,
- wyrabiają dodatnie cechy charakteru, a w szczególności świadomą dyscyplinę i karność,
- wyrabiają nawyk dokładnego wykonywania zadań korekcyjnych i wychwytywania błędów,
- wyrabiają nawyk respektowania przepisów zabaw i gier ruchowych,
- rozwijają umiejętność zespołowego współdziałania i współzawodnictwa,
- uczą pokonywania nieśmiałości w zespole,
- uczą koleżeństwa, społecznej odpowiedzialności.