Przejdź do treści
Przedszkole1
Przedszkole2
Przedszkole3
Przedszkole4
Przedszkole5
Przedszkole6
Przedszkole7
Przedszkole8
Przejdź do stopki

Dla przedszkolaka

Treść

Język angielski  - Marzena Gajewska

Oddział I ( maluszki): piątek, godz. 10:30-11:00

Oddział II: poniedziałek, godz. 12:00-12:30

                 czwartek, godz. 10:30 -11:00

Oddział  A : środa, godz. 11:00 -11:30

                   czwartek, godz. 12:30:00 -13:00

Oddział  B: poniedziałek, godz. 10:00-10:30

                  środa, godz. 10:30-11:00                




Katecheza  - Piotr Zima
Oddział I:

  • wtorek, godz. 8:50-9:20

Oddział II:

  • wtorek, godz. 9:00-9:30
  • środa, godz. 13.15-13.45

Oddział A:

  • poniedziałek, godz. 12:30-13:00
  •  wtorek, godz. 8:00-8:30

Oddział B: 

  • poniedziałek, godz.10:40-11:10 
  • środa, godz.12:30-13:00                  



Zajęcia logopedyczne - Marzena Gajewska.

Zajęcia logopedyczne odbywają się w zespołach 4 osobowych i trwają po pół godziny tygodniowo w każdym
z nich:

- Dzieci z grupy A (w MZS nr 4) 9:30 - 10:00 wtorek oraz godz. 11.30-12:30 - środa,
- Dzieci z grupy B ( w MZS nr 4) godz. 10.30-11:30 - poniedziałek
- Dzieci z grupy I i II w Przedszkolu na ul. Potockiego - poniedziałek 12:30-13:30 oraz czwartek godz.10:00-10.30

Głównym celem zajęć logopedycznych jest kształtowanie i usprawnianie mowy dzieci.

Cele szczegółowe:

  • kształtowanie prawidłowych nawyków oddechowych,
  • usprawnianie narządów artykulacyjnych,
  • stymulowanie opóźnionego rozwoju mowy,
  • rozwijanie percepcji słuchowej,
  • wzbogacanie zasobu słownictwa,
  • wywoływanie prawidłowego brzmienia zaburzonych głosek,
  • wyrównywanie szans edukacyjnych dzieci z zaburzeniami mowy,
  • budzenie motywacji do ładnego mówienia,
  • rozwijanie umiejętności zgodnej współpracy w zespole.

METODY PRACY:

  • logopedyczne (charakterystyczne dla postępowania logopedycznego),
  • lingwistyczne (kultura żywego słowa, ćwiczenia fonetyczne, dykcyjne),
  • pedagogiczne (wszelkie metody stosowane na gruncie terapii pedagogicznej),
  • psychologiczne (techniki relaksacyjne, motywowanie, psychodrama).



Zajęcia umuzykalniajace 

 Zajęcia rytmiczno- umuzykalniające dla dzieci w wieku przedszkolnym mają na celu rozbudzenie wrażliwości muzycznej i estetycznej dzieci, rozwijanie zamiłowania do śpiewu, muzyki, tańca oraz zaspokajanie potrzeby ruchu przez:
- rozwijanie słuchu muzycznego,
- kształcenie poczucia rytmu,
- poprawne śpiewanie piosenek,
- poprawne i estetyczne poruszanie się,
- wspólne muzykowanie,
- rozwijanie wyobraźni i inwencji twórczej.
Różnorodne formy ćwiczeń i zabaw wpływają dodatnio na kształtowanie pozytywnych cech charakteru i przygotowują dzieci do rozpoczęcia nauki w szkole poprzez:
- kształtowanie społecznych postaw i zachowań,
- nabywanie umiejętności kontaktowania się i współdziałania w grupie,
- rozwijanie silnej woli,
- budzenie wiary we własne siły i celowości podejmowanych wysiłków,
- wyrabianie umiejętności skupienia się i koncentracji na wykonywanej czynności,
- kształtowanie umiejętności zauważania innych i poczucia odpowiedzialności,
Formy i rodzaje zajęć muzycznych w przedszkolu:
- śpiew,
- zabawy ruchowe przy muzyce,
- taniec,
- ćwiczenia rytmiczne, agogiczne i wykorzystujące elementy dynamiki,
- gra na instrumentach perkusyjnych.




Gry i zabawy z elementami gimnastyki korekcyjnej.

W dbałości o zdrowy rozwój ruchowy dzieci w naszym przedszkolu prowadzone są gry i zabawy z elementami gimnastyki korekcyjnej. Jak dobrze wiemy wszelkie nawyki kształtują się u dzieci już od najmłodszych lat, dlatego staramy się aby nawyk prawidłowej postawy utrzymywał się u naszych przedszkolaków jak najwcześniej. Dla dzieci najodpowiedniejszą formą ruchu jest zabawa, dlatego też to właśnie poprzez gry i zabawy nasi podopieczni uczą się odruchu prawidłowej postawy.

Podstawowe cele płynące z zastosowania zabaw i gier ruchowych w gimnastyce korekcyjnej:

Cele edukacyjne:

- kształtują odruch prawidłowej postawy ciała w różnych pozycjach wyjściowych,

- wpływają na poszczególne grupy mięśniowe w celu likwidacji dystonii mięśniowej,

- wyrabiają zdolności do długotrwałego utrzymywania skorygowanej postawy,

- sprzyjają odciążeniu kręgosłupa od ucisku osiowego poprzez leżenie, pełzanie, ślizgi na czworakach,

- podnoszą ogólną sprawność i wydolność organizmu,

- utrzymują prawidłową ruchomość kręgosłupa,

- wzmacniają grupy mięśniowe, które w głównej mierze decydują o prawidłowej postawie i  wydolności stóp.

Cele wychowawcze:

- uatrakcyjniają zajęcia poprzez wprowadzenie radosnego nastroju i dobrego samopoczucia,

- stwarzają najlepsze warunki do czynnego wypoczynku,

- wyrabiają dodatnie cechy charakteru, a w szczególności świadomą dyscyplinę i karność,

- wyrabiają nawyk dokładnego wykonywania zadań korekcyjnych i wychwytywania błędów,

- wyrabiają nawyk respektowania przepisów zabaw i gier ruchowych,

- rozwijają umiejętność zespołowego współdziałania i współzawodnictwa,

- uczą pokonywania nieśmiałości w zespole,

- uczą koleżeństwa, społecznej odpowiedzialności.

53353