Ramowy rozkład dnia
Treść
Ramowy rozkład dnia
8.00-13.00 - bezpłatne nauczanie, wychowanie, opieka prowadzone przez Miasto Gorlice. Realizacja podstawy programowej
Godziny |
Przebieg |
630 – 800 |
Schodzenie się dzieci do przedszkola. Zabawy dowolne służące realizacji pomysłów dzieci. Gry, zabawy dydaktyczne, konstrukcyjne, tematyczne.
|
815 - 830 |
Rozmowy w oparciu o ilustrację, ćwiczenia ortofoniczne i oddechowe. Praca indywidualna, w małych zespołach, zabawy dowolne przy niewielkim udziale nauczyciela oraz zajęcia indywidualne. Zabawa ruchowa młodsze dzieci. Ćwiczenia poranne – grupy starsze.
|
815 - 830 |
Prace porządkowo-gospodarcze. Spełnianie obowiązków w ramach dyżurów. Przygotowanie do śniadania. Doskonalenie umiejętności samodzielnego wykonywania czynności higienicznych.
|
830 - 900 |
ŚNIADANIE – wdrażanie do przestrzegania zasad kultury spożywania posiłków. Mycie zębów.
|
900 - 1000 |
Zajęcia edukacyjne organizowane z całą grupą, stymulujące rozwój dziecka w oparciu o wielostronne aktywności, zgodne z podstawą programową wychowania przedszkolnego, wybranego programu nauczania oraz planów miesięcznych. Realizacja zadań edukacyjnych poprzez zajęcia z całą grupą (kierowane) oraz niekierowane. |
1000 – 1130 |
Zabawy dowolne wg zainteresowań dzieci. Zabawy przygotowujące dzieci do posługiwania się językiem angielskim. Spacery, zajęcia ruchowe i zabawy na świeżym powietrzu. Obserwacje przyrodnicze, zabawy badawcze, tropiące, prace porządkowe i ogrodnicze.
|
1130 - 1140 |
Czynności organizacyjno-porządkowe, samoobsługowe. Utrwalanie nawyków higienicznych, prawidłowe korzystanie z urządzeń sanitarnych. Przygotowanie do obiadu.
|
1140 - 1210
|
OBIAD - wdrażanie do przestrzegania zasad kultury spożywania posiłków. Dzieci starsze – pełnienie dyżurów przy posiłkach.
|
1210 - 1240
|
Relaksacja. Głośne czytanie książek oraz słuchanie bajek, praca indywidualna. |
1240 – 1350
|
Maluszki - leżakownie. Zabawy dowolne, podejmowane z inicjatywy dzieci. Zabawy dydaktyczne, gry i zabawy stolikowe, zabawy w teatr, ćwiczenia graficzne. Słuchanie utworów literatury dziecięcej. Opowiadanie historyjek obrazkowych.
|
1350 - 1400
|
Przygotowanie do podwieczorku – czynności porządkowe i higieniczne. |
1400 - 1415
|
PODWIECZOREK - wdrażanie do przestrzegania zasad kultury spożywania posiłków.
|
1415 – 1600
|
Praca indywidualna Swobodna aktywność dzieci. Praca korekcyjno-kompensacyjna. Ćwiczenia podsumowujące i utrwalające wiadomości. Zabawy i gry edukacyjne. Porządkowanie sali. Rozmowy z rodzicami.
|