Przejdź do treści
Przedszkole1
Przedszkole2
Przedszkole3
Przedszkole4
Przedszkole5
Przedszkole6
Przedszkole7
Przedszkole8
Przejdź do stopki

Tydzień o budowaniu relacji

Tydzień o budowaniu relacji

Treść

W dniach od 29 września do 3 października 2025 roku nasze przedszkole włączyło się aktywnie 
w ogólnopolskie działania promujące budowanie dobrych relacji.

Przedszkole bawiło się w grupach. Wychowawczynie  przeprowadziły tematyczne zajęcia  podczas, których dzieci  budowały dobre relacje w grupie rówieśniczej.

Grupa ,,MISIE”

 1.,,Jestem radosny, jestem zły" - zajęcia w grupie 3-4 latków

 Był to tydzień pełen rozmów, zabaw i działań, które pomagały dzieciom lepiej się poznać, zrozumieć emocje swoje i innych. Uczyły się, jak rozwiązywać konflikty w sposób łagodny, spokojny bez wymierzania kary. Dzieci brały  udział w zabawach  integracyjnych np: „Krąg przyjaźni”, ,,Lusterko”.  Bawiły się   z emocjami, nazywały i dobierały buźki. Dzieci same tworzyły „uśmiechnięte buźki”, bawiły się w gry integracyjne wiedząc, że uśmiech to najlepszy sposób na budowanie dobrych relacji. „Dniem uśmiechu” – zakończyły wyjątkowy tydzień. Wybierając minki i przyklejając na kontrakt.

Grupa ,,KANGURKI”.

 2. „ Jesteśmy różni, lecz równie ważni" - zajęcia w grupie 4-5 latków.                     

Był to czas pełen zabaw uczących dzieci akceptacji i tolerancji oraz poszanowania praw innych. ,,To ja” tym tematem Kangurki rozpoczęły  tydzień od rysowania siebie. Oglądały zdjęcia różnych ludzi wskazując podobieństwa i różnice. Przez cały ten okres dzieci uczyły się tolerancji wobec innych.  Kształtowały poczucie własnej wartości. wspólnie wykonały też plakat „Jesteśmy różni lecz równie ważni” który ozdobił salę i przypomina o mocy pozytywnych relacji koleżeńskich.

Grupa ,,TYGRYSKI”, ,,SÓWKI

3. ,,Bądź kolegą nie dokuczaj" - zajęcia w grupie 6-latków.

W czasie tygodnia dzieci pracowały z obrazkami przedstawiającymi zachowania życzliwe i negatywne. Zwracano  uwagę na okazywanie empatii względem kolegów oraz pozytywne zachowania społeczne. Wyjaśniano także co oznacza dokuczanie oraz jakie mogą być jego skutki. Na koniec układały obrazki dzieląc je według zachowań pozytywnych oraz tych, którym mówimy "stop". Rozmawiały o tym, że każdy z nas jest wyjątkowy i wartościowy. bawiły się w gry integracyjne wiedząc, że uśmiech to najlepszy sposób na budowanie dobrych relacji 

4. ,,Wesołe zabawy" -  zajęcia  z wykorzystaniem elementów metody Weroniki Sherborne. 

Tydzień zakończyły zajęcia poświęcone rodzinie. Dzieci mówiły, z czym kojarzy im się rodzina, która uczy ich miłości i zrozumienia oraz daje poczucie bezpieczeństwa.

ZACHĘCAMY RODZICÓW DO ZAPOZNANIA SIĘ Z MATERIAŁAMI MEN dotyczącymi przeciwdziałania przemocy i budowaniu relacji

Materiały przesłane przez Departament Wychowania i Profilaktyki

w Ministerstwie Edukacji Narodowej

Do pobrania:

List Ministra Edukacji do rodziców - pdf.

List Ministra Edukacji do przedszkolaków - pdf. 

88965